lauantai 30. elokuuta 2014


28.8 kl 7.15 minun piti saapua korvaklinikalle esivalmisteluita varten.


Puin pyaman, tukisukat ja aamutakin ja jo kl 8 makasin leikkaussalissa.
Nukutuslääkäri kertoi antavansa minulle pahoinvointi-estolääkitystä  ja hoitaja kiinnitti minulle ´turvavyöt` ja seuraava muistikuva on kun heräsin.
Katselin kelloa joka oli 11.40 ja tajusin että leikkaus on ohi. Hoitaja laittoi minulle heti prosessorin paikoilleen ´vanhaan`korvaan ja niin pystyimme kommunikoimaan heti. Minulla ei ollut pahaa oloa eikä kipuja mutta hiukan palelin. Hoitaja toi lämpöpuhaltimen joka puhalsi pettoni alle lämmintä ilmaa ja minulla oli hyvä olla.
Parin tunnin päästä minut haettiin osastolle jossa sain juotavaa ja jatkettiin vointini seurailua.


Minua leikannut kirurgi, Timo Hirvonen tuli kertomaan että kaikki oli mennyt hyvin. Että elektrodipiuha oli mennyt hyvin paikoilleen ja että hän tulee taas aamulla minua katsomaan ennen kuin pääsen kotiin


Yöni nukuin hyvin. Burana 400 takasi ettei särky häiritse. Hirvosen valvovan silmän alla poistin ´turbaanin`ja niin hän sai todeta että kaikki on hyvin. Kanyyli poistettiin käsivarresta ja ohjeita kotiin oli ettei saa hikoilla mutta lenkille saa mennä kunhan pysyy alle 100 km. Raskaampaa kuin 10kg ei saa nostaa ja viikon kuluttua poistetaan tikit jonka jälkeen saa pestä hiukset.
Sairaslomaa vietän 2 viikkoa ja kolmen viikon päästä aktivoidaan istute.
Ja sitten lähdin kotiin.
.



1 kommentti:

  1. Hienosti meni! Ihana oli lukea mitä tuleman pitää omalta osaltani ;)

    VastaaPoista