perjantai 9. tammikuuta 2015

Kakkosta säädettiin eilen neljättä kertaa.
Kuulontutkija oli sitä mieltä että oteaan kuulokäyrä molemmilla implanteilla ja käyrä näytti tältä


Kakkosen käyrä oli tämän näköinen


Hälytestistä kävi ilmi että kakkonen oli kehittynyt hyvin kun taas suurta muutosta ei ollut implanttien yhteiskäytössä tapahtunut.
Mahtoiko syynä olla että olen pitänyt ykköstä paljon hiljaisemmalla volyymillä jotta kakkonenkin kuuluisi ja niin pidin testitilanteessa myös.

Sattuneista syistä eilen oli sen verran kiirettä siellä kuulokeskuksessa ettei minulle ehditty kertoa lukuja joita olisin voinut verrata vanhoihin.

Kerroin Insinöörille miten olin miettinyt eri taajuuksille uusia säätöjä ja todennäköisesti hänelle sopi ajatukeni koska niin ryhdyimme tekemään.

Kuuntelin jokaisen elektrodin ääntä ja siinä olin oikeassa että alimmat taajuudet olivat ne jotka jäivät kaikumaan. Tosin useammasta kuin neljästä alimmaisesta syntyi kaikua ja vastaavasti lähes jokaisesta korkeammasta taajuudesta kuulin kilinää ja tunsin nykäyksiä kasvohermossa!

Olen viimeisten viikkojen aikana huomannut että kasvohermo oireilee esm kun kolistelen kattiloita mutta normaali tilanteissa sitä ei ole esiintynyt.

Loppujen lopuksi kaikki elektrodit olivat lähes samalla korkeudella tai yhtä vahvalla voi sanoa, eikä yhtään elektrodia oli suljettu pois.
Lopuksi nostettiin koko paketille volyymiä runsaasti kunnes koin että ääni kuuluu keskellä päätäni kuunnellessani molemmilla implanteilla.

Edelleen matalat äänet kaikuvat jossain määrin mutta kilinää en kuullut eikä s-kirjain suhinnut eikä kasvohermokaan oireillut.

Hiukan pettynyt olin koska olin toivonut että kaiku häviää. Insinööri kuitenkin uskoo että kunhan aivoni tottuu, ja tottuminen saattaa kestää kauemmin koska en ole tällä korvalla kuullut niin pitkään aikaan, kaikukin häviää.

Kotimatkalla kuuntelin autossa radiota ilman kuulokkeita, ihan siis autoradiosta.
En ole aiemmin pystynyt pitämään radiota päällä ajaessani koska moottorin ja radion ääni yhtä aikaa on ollut sietämätöntä melua.
Nyt ei ollut!
Kuuntelin koko kotimatkan ja sain selvää, hyvin paljosta!

Seuraava säätö on sitten 3kk päästä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti